دراز و نشست به روش جاندا + فیلم


دراز و نشست به روش جاندا + فیلم

جاندا نوعی از دراز و نشست است که در آن کف پاها روی زمین قرار می گیرد و با زانوها زاویه ای حدود ۹۰ درجه ایجاد می کند، همچنین باید دست‌ها را به ‌صورت ضربدری روی سینه یا کنار بدن قرار داد.

به گزارش سادس، فعال سازی ماهیچه های همسترینگ، ماهیچه های شکمی را ناچار به کار سخت تر می کند و با اجرای این فعالیت، خم کننده های لگن با توجه به مکانی که در آن قرار گرفته اند، در جریان تمرین های شکم درگیر و به کارگیری آن ها محدود می شود.

با اجرای این کار، خم کننده های لگن شما (از راه درگیری ماهیچه های همسترینگ) و ماهیچه های شکمی به گونه ای بهتر، برخی از فشارهای وارده بر بخش پایین ستون مهره ها را کم می‌کند.با بهره گیری از کش مقاومتی دورمچ پاها، ماهچیه های همسترینگ شما به سختی کارمی کند و این اتفاق باعث نگه داری باسن شما روی زمین می شود.

با بستن کش به یک جای محکم و همچنین انداختن آن ها دور مچ پاها، می توان این تمرین را اجرا کرد. این کار باعث ایجاد تنش کافی برای محکم نگه داشتن شما در این وضعیت و کشش پاشنه‌های شما در برابر مقاومت کش می شود.

در این مطلب که از سوی حوریه گلینی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار سادس قرار گرفته آمده است: همچنین باید درباره نزدیک کردن فضای بین دنده ها و لگن برای کوتاه کردن بیشینه تارهای ماهیچه های شکمی خود تامل کنید.

بازدم خود را در هنگامی که به بالاترین وضعیت حرکت رسیدید به گونه کامل به بیرون بفرستید و ماهیچه های سرینی و همسترینگ خود را در سرتاسر حرکت، سفت نگه دارید. پس از آن به آهستگی به سمت پایین برگردید، این زمان می تواند ۲ تا سه ثانیه تا نزدیک شدن پشت شما به زمین طول بکشد.

می توانید ویدیوی مربوط به دراز نشست جاندا را در ادامه مشاهده کنید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *