حصارکشیِ مردم میانمار برای مقابله با موج دوم کرونا


با بروز موج دوم کرونا در میانمار، برخی از ساکنان یانگون، بزرگترین شهر این کشور با استفاده از تکه‌های چوب و آهن در اطراف محله‌های خود حصار درست کرده و سعی بر اعمال قرنطینه محلی دارند.

به گزارش سادس، میانمار واقع در جنوب شرقی آسیا تاکنون در مجموع ۲۶۲۵ مورد ابتلا به کرونا و ۱۵ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

از اواسط ماه اوت که کروناویروس پس از هفته‌ها و بدون مشاهده یک مورد داخلی دوباره در ایالت غربی راخین شیوع یافت، تعداد عفونت‌ها چهار برابر شده است.

بسیاری از موارد اخیر ابتلا به کرونا در میانمار مربوط به یانگون، پایتخت تجاری و بزرگترین شهر این کشور بوده است. ساکنان برای جلوگیری از ورود و خروج آزادانه مردم محلی به مناطق خود، موانع موقت جاده‌ای را برپا کردند.

هفته گذشته، مقامات دولتی دستوراتی مبنی بر قرنطینه و خانه‌نشینی را برای ساکنان صادر کردند و شرکت‌های هواپیمایی و اتوبوسی، خدمات را در داخل و خارج از شهر به حالت تعلیق درآوردند.

هرچند مقامات میانمار، مردم را به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شمار مبتلایان به کرونا سرزنش کرده‌اند.

در عین حال حصارها بدون اجازه مقامات محلی ساخته شده‌اند و از این رو مقامات به سرعت دستور برداشتن موانع را دادند اما برخی از آن‌ها هنوز در محله‌ها باقی مانده‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، وزارت بهداشت میانمار اعلام کرد که از ۱۸۰ مورد جدید گزارش شده ابتلا به کووید-۱۹ در روز شنبه، ۱۲۴ مورد مربوط به شهر یانگون بوده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *