مربی هندبال بانوان: بهتر است لیگ دیرتر شروع شود


مربی هندبال بانوان: بهتر است لیگ دیرتر شروع شود
عکس تزئینی است

نشمین شافعیان گفت: به نظر من اگر لیگ با یک یا دو ماه تاخیر برگزار شود بهتر است، چون مهرماه اوج شیوع آنفلوآنزا است و امسال هم کرونا به آن اضافه می‌شود.

مربی تیم هندبال اشتاسازه مشهد در گفت و گو با سادس در مورد آغاز اردوهای تیم خود اظهار کرد: بازیکنان تیم را در اختیار گرفتیم و تیم بسته شده است. مسابقات هم قرار است از چهارم مهرماه استارت بخورد. اردوهای تیم را هنوز شروع نکرده ایم و قرار است بعد از جلسه قرعه کشی در مورد آغاز تمرینات تصمیم بگیریم.

شافعیان افزود: قرار است ۵ شهریور در فدراسیون جلسه‌ای با حضور نماینده باشگاه‌ها برگزار شود. قرار است در این جلسه در خصوص آغاز لیگ و تعداد تیم‌ها و نحوه مسابقات تصمیماتی گرفته و قرعه کشی مسابقات نیز انجام شود. اگر تا آن موقع ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز آغاز لیگ را بدهد فدراسیون به تیم‌ها اعلام می‌کند و آن موقع تمریناتمان شروع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تا جایی که می‌دانم برای لیگ امسال هم هشت تیم حضور خواهند داشت، اما زمانی حضور تیم‌ها در لیگ قطعی می‌شود که قرعه کشی انجام شود. قرار است در جلسه قرعه کشی در مورد نحوه برگزاری مسابقات نیز تصمیم گیری شود. هرچند که در نهایت فدراسیون تصمیم می‌گیرد اما به نظر من اگر لیگ با یک یا دو ماه تاخیر برگزار شود بهتر است، چون مهرماه اوج شیوع آنفولانزا است و امسال هم کرونا به آن اضافه  می‌شود.

مربی هندبال بانوان در ادامه در خصوص عدم حضور نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های بانوان آسیا گفت: این مسابقات در قزاقستان بود که به سبب کرونا به تعویق افتاد. یعنی تمامی مسابقات هندبال سال ۲۰۲۱ به ۲۰۲۲ موکول شد و آسیا تا اسفندماه هیچ مسابقه ای نخواهد داشت. تیم ما قرار بود در این مسابقات شرکت کند اما از یک طرف میزبان قزاقستان بود و از طرفی هم به خاطر هزینه‌ها و شیوع کرونا مسئولان تصمیم گرفتند نماینده‌ای از ایران اعزام نشود.

شافعیان گفت: همانطور که گفتم میزبان مسابقات قزاقستان است. زمانی که قزاق‌ها میزبان هستند سه نماینده قدر راهی مسابقات می‌کنند و عملا شانسی برای کسب سکو نمی‌ماند. شاید یکی از دلایل باشگاه‌ها برای عدم اعزام به این مسابقات این موضوع باشد. زمانی که مسابقات در ازبکستان برگزار می‌شود قزاقستان تنها دو نماینده دارد و شرایط بهتر است.

مربی تیم هندبال اشتاد سازه در ادامه در خصوص پیامدهای اعزام نشدن به مسابقات بین المللی گفت: این اعزام نشدن سبب بی انگیزگی در بین بازیکنان می‌شود. حضور در این مسابقات علاوه بر بالا رفتن تجربه بازیکنان ملی و باشگاهی سبب ایجاد انگیزه برای بازیکنان می شود که متاسفانه با توجه به وضعیت کشور و افزایش قیمت دلار باشگاه‌ها تصمیم گرفتند نماینده در این مسابقات نداشته باشیم.

مربی تیم ملی هندبال بانوان در خصوص حضور تیم ملی هندبال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: فدراسیون تلاش زیادی کرد تا در رده‌های مختلف مجوز آغاز اردو بگیرد که تاکنون این امکان فراهم نشده است. از طرفی بعید می‌دانم مسابقات در سال ۲۰۲۱ انجام شود. کنفدراسیون آسیا تا اسفندماه مسابقه رسمی برگزار نخواهد کرد. حضور نماینده ایران در این مسابقات هم بستگی به نظر فدراسیون دارد ولی تا این روز هیچ اردویی برای این منظور تشکیل نشده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *