نوبت گیری ۷۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت : تاکنون ۷۸۵ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان معادل با ۷۴ درصد برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور نوبت گیری کرده اند.

به گزارش سادس، دکتر سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از دو پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شهر مشهد اظهارکرد:۴۴۲ هزار از نوآموزان معادل با ۴۱.۵ درصد نیز تاکنون مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته اند.

وی گفت: تاکنون ۳۵ هزار نفر از نوآموزان یعنی حدود ۸ درصد به پایگاه های تخصصی هوش ارجاع  شده اند که از این تعداد تاکنون ۱۸ هزار نوآموز مورد سنجش تخصصی هوش قرار گرفته اند.

وی افزود : از این میزان سنجش در پایگاه های تخصصی هوش 7000 نوآموز عادی ، ۱۰ هزار دیرآموز و ۷۲۸ نوآموز استثنایی تشخیص داده شده اند و ۷۵ نوآموز نیز به بهزیستی معرفی شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار سنجش استان خراسان رضوی اظهارکرد: در استان خراسان رضوی تاکنون ۷۰ هزار نوآموز معادل ۵۷ درصد نوبت گیری کرده‌ و ۳۵ هزار نفر معادل با ۲۹ درصد نیز ارزیابی شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و دیر شروع شدن فعالیت پایگاه های سنجش این شهر آمار استان خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین تر است بنابراین نیاز به فعالیت ویژه و گسترده در زمان باقیمانده دارد.

حسینی با بیان اینکه سنجش در تمامی پایگاه ها با تدابیر کامل بهداشتی انجام می شود، اظهارکرد: دو شیفته شدن پایگاه ها و فعالیت این پایگاه ها در روزهای جمعه به تسریع روند سنجش می تواند کمک کند.

وی افزود: ۲۰۰ پایگاه به پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال‌ جاری اضافه شده است.

حسینی ادامه داد: پیش‌بینی اتاق انتظار برای والدین، افزایش زمان سنجش از ۱۵ به ۳۰ دقیقه، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها از ۴ به ۵ ساعت، پرداخت الکترونیک وجه سنجش، امکان دوشیفته شدن پایگاه‌ها، الزام کادر سنجش به استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مداوم پایگاه‌ از اقداماتی است که امسال در طرح سنجش انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه برنامه سنجش از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی شروع شده است، اظهارکرد: میزان پوشش در سال گذشته  به ۹۷ درصد رسید و  در سال جاری  پوشش ۹۹ درصدی هدف‌گذاری شده است.

معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی یکی از بسته های  تدوینی آموزش و پرورش استثنایی است، اظهارکرد: یکی از راه های مداخلات بهنگام طلایی کاهش سن سنجش نوآموزان است و برای شناسایی به موقع و مداخلات بهنگام باید سنجش را به بدو تولد رساند.

به گزارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی وی گفت: راه اندازی یک پایگاه سنجش در استان های کشور یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام آموزش و پرورش استثنایی است. برای رسیدن به استاندارد در برنامه  سنجش، پایگاه جامع آزمون های استاندارد سنجش در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *