لغو مسابقات جام جهانی فوتبال پیوند اعضا به میزبانی ایتالیا


لغو مسابقات جام جهانی فوتبال پیوند اعضا به میزبانی ایتالیا

دبیر فدراسیون پیوند اعضاء و بیماری‌های خاص از لغو مسابقات جام جهانی فوتبال پیوند اعضاء به میزبانی ایتالیا خبر داد و گفت: این مسابقات قرار بود شهریورماه به میزبانی ایتالیا برگزار شود که از سوی فدراسیون جهانی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: مسابقات جام جهانی فوتبال پیوند اعضاء قرار بود ۹تا ۱۵ شهریورماه به میزبانی ایتالیا برگزار شود که به دلیل تشدید بیماری کرونا این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

وی همچنین از لغو مسابقات جهانی پیوند اعضاء در سال ۲۰۲۱ در آمریکا خبر داد و گفت:‌ مسابقات جهانی پیوند اعضاء قرار بود در سال ۲۰۲۱ به میزبانی آمریکا برگزار شود که به دلیل نامناسب بودن شرایط این کشور از نظر بیماری کرونا کشور آمریکا خواستار لغو این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی شد و هنوز مشخص نیست این مسابقات در سال ۲۰۲۱ چه زمانی و به میزبانی چه کشوری برگزار خواهد شد.

دبیر فدراسیون پیوند اعضاء و بیماری‌های خاص در پاسخ به این پرسش که آیا از زمان شیوع ویروس کرونا ورزشکاران پیوند اعضاء و بیماران خاص تمرینات خود را پیگیری کرده‌اند یا خیر، خاطر نشان کرد: به خاطر شرایط خاص این ورزشکاران از زمان شیوع ویروس کرونا تمرینات تعطیل شده و اکثر ورزشکاران به صورت انفرادی و زیر نظر مربیان خود به تمرینات بدنسازی در منزل می پردازنند و هنوز هم مشخص نیست چه زمانی بتوانیم اردوها را با توجه به شرایط کنونی برگزار کنیم.

موسوی از برگزاری مسابقات دارت پیوند اعضاء به صورت آنلاین در اواخر مردادماه خبر داد و افزود: برای این‌که بتوانیم روحیه ورزشکاران پیوند اعضاء را بالا ببریم قرار است یک دوره مسابقات دارت از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه به صورت آنلاین برگزار شود و به نفرات برتر جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

دبیر فدراسیون پیوند اعضاء و بیماری‌های خاص اظهار کرد: ورزشکاران پیوند اعضاء و بیماران خاص به خاطر شرایط جسمانی که دارند از این بیماری دچار آسیب زیادی شده‌اند و ما تا زمانی که شرایط به حالت عادی بر نگردد و ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش مجوز برگزاری اردوها را صادر نکند، امکان برگزاری اردو را نخواهیم داشت، هرچند تمام انجمن‌ها از طریق فضای مجازی سعی می‌کنند نکات آموزشی و تمرینی را به ورزشکاران انتقال دهند، اما این به تنهایی کافی نیست و این ورزشکاران به خاطر شرایط خاصی که دارند باید در اردوها حضور پیدا کنند تا دچار افت رکورد نشوند.

وی در پایان گفت: ۱۳ سال پیش زمانی که ورزشکاران پیوند اعضاء و بیماران خاص فعالیت ورزش خود را آغاز کردند امید به زندگی در بین ورزشکاران ۲۵ سال بود، اما طی برآوردی که از سال گذشته تا به امروز داشتیم امید به زندگی در بین بیماران پیوند اعضا به ۵۵ سال رسیده است و این نشان می‌دهد که ما توانسته‌ایم امید به زندگی در آنها را افزایش دهیم و از نظر روحی انگیزه خوبی را ایجاد کنیم. به هر شکل امیدواریم زودتر با سپری کردن شرایط کنونی دوباره بتوانیم امید دوباره‌ای را به ورزشکاران پیوند اعضاء به خاطر شرایط خاصی که از نظر بیماری دارند، ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *