اندر حکایت نشست‌های خبری شبانه نکونام


اندر حکایت نشست‌های خبری شبانه نکونام

سادس/خوزستان برگزاری نشست‌های خبری شبانه پیش از بازی سرمربی‌ تیم فوتبال فولاد خوزستان، دلخوری اهالی رسانه و هیات فوتبال خوزستان را به دنبال داشته است.

نشست‌های خبری پیش و بعد از بازی‌های فوتبال با این هدف برگزار می‌شوند که سرمربیان تیم‌ها مقابل رسانه‌ها قرار گرفته و ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پیرامون شرایط و آمادگی تیم، از مشکلات خود گفته تا هواداران مطلع باشند که تیم مورد علاقه‌شان با چه شرایطی قرار است رو در روی حریفان قرار بگیرد.

به گزارش سادس، اما در سال‌های اخیر حضور در نشست‌های خبری که قانون وضع شده از سوی سازمان لیگ است، در ایران با استقبال خوبی از سوی سرمربیان تیم‌ها همراه نبود و بعضا آن را جدی نگرفته‌اند. بر این اساس نیز سرمربیان فراری از رسانه‌ها، خود را ملزم به حضور در کنفرانس مطبوعاتی نمی‌دانند و خبرنگارانی که برای رساندن خود به محل نشست خبری ساعت‌ها وقت گذاشته‌اند، باید دست خالی به رسانه‌شان برگردند.

اما مدتی است که لیگ برتر فوتبال کشور در شرایط کرونایی برگزار می‌شود و به همین منظور نیز برای حفظ سلامت اعضای تیم‌ها و هواداران، مقرر شد که بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار شود. همچنین برای این‌که سرمربیان و خبرنگاران از این ویروس در امان باشند، با اعلام سازمان لیگ، نشست سرمربیان در قالب فایل صوتی از سوی مدیران رسانه هر تیم در اختیار خبرنگاران قرار داده می‌شود ولی طی هفته‌های اخیر روند نشست‌های جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد در اهواز تغییر کرده است.

نکونام بعضا یا از حضور در نشست خبری امتناع می‌کند یا نشست‌هایش شبانه و حدود ساعت ۱۲ شب برگزار می‌شود. این اقدام وی برای دومین هفته متوالی، ۱۹ مردادماه یعنی برای نشست خبری پیش از بازی با سایپا نیز انجام شد. البته نکونام در تاریخ یکم مردادماه نیز در نشست خبری پیش از بازی با ذوب‌آهن شرکت نکرد، آن هم در حالی که خبرنگاران ساعت‌ها منتظر ارسال فایل صوتی او توسط مدیر رسانه‌ای تیم بودند و حتی وقتی در این زمینه از سوی خبرنگاران سوال پرسیده شد تا بدانند بالاخره نشستی در کار است یا خیر، مدیر رسانه هیچ پاسخی نداد تا این نیز در نوع خود بی‌احترامی به تلاشگران این عرصه باشد.

این نوع برگزاری نشست‌های خبری نکونام به صورت شبانه، گله‌مندی برخی خبرنگاران اهوازی را نیز به همراه داشته است زیرا آن‌ها از عصر روز نشست خبری، ساعت‌ها گوشی به دست بوده (زیرا زمان دقیق برگزاری نشست از سوی مدیر رسانه‌ای اعلام نمی‌شود) تا فایل صوتی را دریافت و خبر روی خروجی رسانه‌ها قرار گیرد اما این که سرمربی فولاد کار خبرنگاران را بی‌ارزش می‌شمارد یا هر چیز دیگری و در ساعتی (۱۲ شب) که موقع استراحت همه است، اقدام به انجام مصاحبه می‌کند، ضمن کوچک شمردن کار خبرنگارانی که در سرما و گرما حامی فولاد بوده‌اند، توهین به آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

به هر حال از مربی‌ای چون نکونام که بخشی از فوتبال خود را در اروپایی گذرانده که مربیان آن در مواجهه با نمایندگان رسانه‌ها، حرفه‌ای برخورد می‌کنند، تکرار چنین رفتارهایی انتظار نمی‌رود، آن هم در شرایطی که فولاد روزهای خوبی را طی می‌کند و همه خبرنگاران اهوازی هم خود را جدا از این تیم نمی‌دانند و به دنبال انتشار اخبار توام با امید و موفقیت فولاد هستند.

نماینده سازمان لیگ در خوزستان نیز ضمن عذرخواهی از خبرنگاران، گله‌مندی خود را نسبت به این موضوع اعلام و عنوان کرد که “از مدیر رسانه تیم فولاد خواسته بودیم که نشست‌های خبری پیش از بازی این تیم در ساعت مناسبی برگزار شود که شرمنده دوستان خبرنگار نشویم. اما روز یکشنبه (۱۹ مردادماه) پس از چندین بار تماس با مدیر رسانه فولاد تا ساعت ۱۲ شب به نتیجه‌ای نرسیدیم و فکر می‌کنم دوستان در تیم فولاد، هیات فوتبال خوزستان را به تمسخر گرفته و بازیچه قرار داده‌اند. از این موضوع بسیار ناراحتم و مسئولان سازمان لیگ نیز باید فکری به حال این موضوع کنند زیرا قرار نیست برای هر بازی جهت دریافت یک فایل صوتی، بخواهیم به دنبال تیم فولاد بدویم. چنین چیزی جز در اهواز نبوده است.”

به گزارش سادس، سازمان لیگ باید برای اپیدمی نشدن چنین رفتارهایی بین مربیان، فکری کند. ای کاش به همان اندازه که لیگ برتر گامی به سوی حرفه‌ای شدن بر می‌دارد، اقداماتی از سوی مسئولان مربوطه صورت می‌گرفت تا ضمن احترام به قانون وضع شده برای حضور سرمربیان در نشست‌های خبری و به سُخره نگرفتن آن، جایگاه و ارزش خبرنگاران ورزشی که در موفقیت ورزش کشور نیز نقش بی‌بدیلی داشته‌اند، حفظ می‌شد تا مجبور نباشند علاوه بر سختی کار خود، بی‌احترامی‌های این چنینی را نیز تحمل کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *