بررسی تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی و نحوه برگزاری اردوها در شرایط کرونا


 بررسی تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی و نحوه برگزاری اردوها در شرایط کرونا

در جریان نشست رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با سرمربیان تیم های پارالمپیکی به برگزاری اردوهای متمرکز و غیرمتمرکز در شرایط کرونایی تاکید شد.

به گزارش سادس، در جلسه امروز رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با سرمربیان تیم های ملی که در محل فدراسیون برگزار شد، محمدشروین اسبقیان وضعیت سلامت ورزشکاران را در اولویت فعالیت فدراسیون دانست و گفت: ویروس کرونا خطرناک است و باید زمانی اردوها را برگزار کنیم که سلامت ورزشکار با مشکل مواجه نشود. باید برنامه، پیشنهاد انجمن ها و سرمربیان را جمع آوری کنیم تا با آمادگی کامل و با رعایت دستورات ستاد پیشگیری کرونا فعالیت ها را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم در این روزها با ملی پوشان صحبت کنیم و جویای شرایط آنها باشیم تا بدانند که فدراسیون به ورزشکاران خود اهمیت می‌دهد و آنها رها نشدند و وضعیتشان در اولویت کارهای ما قرار دارد.

همچنین هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان در این نشست گفت: تمرینات ورزشکاران در کشورهای مختلف دنیا آغاز شده است. تیم‌هایی که رقیب تیم ملی کشورمان هستند تمرینات خود را شروع کردند و اگر ما به دنبال کسب موفقیت در پارالمپیک هستیم باید ورزشکارانمان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در طول این مدت از طریق فضای مجازی تمرینات ورزشکاران را زیر نظر داشتیم و به صورت مداوم برنامه بدنسازی و حرکات تکنیکی را به آنها ارائه دادیم تا آمادگی ملی پوشان با مشکل مواجه نشود.

بهمن رضایی سرمربی تیم ملی پارا دوومیدانی نیز خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما برای تمرینات تخصصی خود به فضای باز نیاز دارند و ما اگر بتوانیم در استان هایی که وضعیت آنها سفید است با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورات ستاد مبارزه با کرونا این فضا را ایجاد کنیم می توانیم به افزایش آمادگی ملی پوشان کمک کنیم.

آقاکوچکی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان در این نشست خاطرنشان کرد: برنامه تمرینی را تنظیم کردم که می تواند در این روزها برای افزایش آمادگی ورزشکاران بسکتبال با ویلچر مناسب باشد که این برنامه بعد از هماهنگی با مسئولان فدراسیون از طریق فضای مجازی در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.

رواسی سرمربی تیم ملی پارا وزنه برداری ضمن بیان این که انتظارات از این تیم بالا است، اظهار کرد: شرایط تیم در حال حاضر به دلیل نبود اردوهای متمرکز متوسط است که در صورت آغاز اردوها می توانیم با تمرینات مناسب شرایط ملی پوشان را به سطح ایده آل نزدیک نماییم.
امیری سرمربی تیم ملی پارا تیراندازی عنوان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا و بعد از رقابت های استرالیا، ملی پوشان را برای مسابقات امارات و هانوفر آلمان آماده می کردیم که این بیماری اردوها و رویداد ها را لغو کرد.

وی افزود: روحیه ورزشکاران در رشته تیراندازی بسیار مهم است و بر همین اساس برنامه های تمرینی نیز در این زمینه به ملی پوشان دادیم تا در این روزها علاوه بر آمادگی جسمانی، روحیه آنها نیز حفظ شود.

محمودخانی سرپرست فنی کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: مطابق با دستورات ستاد توکیو عمل می کنیم و به دنبال جمع آوری طرح های برگزاری اردوها هستیم تا بتوانیم مجوز لازم را از ستاد پیشگیری کرونا دریافت کنیم.

در پایان این نشست اسبقیان تاکید کرد: بدیهی است هر تصمیمی در خصوص برگزاری اردوها و تمرینات منوط به کسب مجوز ستاد عالی کرونا در ورزش خواهد بود و این مهم با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک صورت می گیرد.

همچنین در پایان جلسه، مقرر شد سرمربیان تیم های ملی برنامه و طرح های خود را برای تمرینات در شرایط کرونا و برگزاری اردوهای متمرکز و غیرمتمرکز به فدراسیون ارائه کنند. همچنین شرایط قرنطینه برای برگزاری اردوهای متمرکز جهت ارائه به کمیته ملی پارالمپیک مورد ارزیابی قرار بگیرد و شرایط تمرین رشته ها به تفصیل برای دریافت مجوز از ستاد عالی کرونا تهیه گردد تا در نهایت با بررسی موارد فوق تصمیم نهایی برای آغاز اردوها گرفته شود.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *