پاسخ قائم مقامی به پهلوان زاده: او قضایا را طور دیگری جلوه داده است


پاسخ قائم مقامی به پهلوان زاده: او قضایا را طور دیگری جلوه داده است

احسان قائم مقامی شطرنج باز ایران گفتگوی پهلوان زاده را اظهارات خلاف واقع می داند و می گوید که پهلوان زاده سعی کرده قضایا را طور دیگر جلوه دهد.

احسان قائم مقامی شطرنج باز ایران در گفتگو با سادس، در واکنش به خبر  پهلوان زاده: قائم مقامی گفت کامپیوتر بلد نیست!/ نباید دلیل ناکامی را تقصیر دیگران انداخت  اظهار کرد: پهلوان زاده در چند قسمت از صحبت هایش اظهارات خلاف واقع داشته و سعی کرده قضایا را طور دیگر جلوه دهد و مطابق معمول از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. او قبل از مداخله در بازی من به هیچ عنوان هماهنگی انجام نداد و اجازه این مداخله را نگرفتند و من در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته و شوکه و مبهوت مانده بودم.

این شطرنج باز اضافه کرد: دلیل اینکه قرار بود از روز دوم مسابقات را پیگیری نکنم مشغله کاری من بود. هیات برگزاری و  بعضی مسئولین فدراسیون از من خواستند که مسابقات را پیگیری کنم. بازیکنان با لطف خود تمایل به همکاری برای انجام شدن بازیهای عقب افتاده من نشان دادند و این بیان که من بازی ها را به هم ریختم غیرمنصفانه است.
وی گفت: دلیل حضور آقای پهلوان زاده در فدراسیون این بوده است که من برای اتصال به شبکه بازی ها با دو دوربین و زوم و همچنین فیلترشکن آشنایی نداشتم و از این بابت از او چندین بار تشکر کردم اما او متاسفانه طی مصاحبه ای عنوان کردند که قائم مقامی گفته من کامپیوتر بلد نیستم و نمی توانم.  البته از نحوه ادبیات او  به راحتی می توان متوجه شد که هدفشان چه بوده است ولی باز هم من ورود به این سطح ادبیات را برای خودم صحیح و شایسته نمی دانم.

قائم مقامی بیان کرد: اینکه آقای پهلوان زاده عنوان کرده اند که نتیجه آن بازی تاثیری در رده بندی نداشته است خیلی عجیب و غیر موجه است.  در حالی که ایشان دیدند و در حضور چند نفر اذعان داشتند که مقصر بوده و تاثیر این مداخله را حتی در بازی بعدی من هم دیدند که ناراحتی شدید من باعث شد که بازی برده را مساوی کنم. چگونه تاثیری نداشته وقتی من تا بازی دهم بدون باخت بوده و همان بازی را هم در آستانه پیروزی قطعی بودم و طی سه بازی بعد  همه چیز تغییر پیدا می کند؟
قائم مقامی گفت: فقط خدا را شکر که او در اقدامی استثنایی برای  اولین بار در مقابل دیگران عذر خواهی کردند  و مسئولیت پذیرفتند و الان باز با این ادبیات مصاحبه صحبت کردند. او خیلی خوب می داند که ریتم روانی و ذهنی شطرنجباز چه میزان تاثیری در نتیجه و عملکردش دارد و تاثیر منفی یک اتفاق چگونه بازی های بعدی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. او حتی در شرایطی که آماده بازی نبودم من را برای ادامه بازی ها در عمل انجام شده قرار داد. جالب اینکه وقتی اعتراض می کنیم رسیدگی نمی کنند و وقتی اعتراض نمی کنیم می گویند باید اعتراض می کردی!

او در پایان اضافه کرد: خواسته من این است که برای همیشه شانتاژهای روانی و مواضع حذفی و تخریبی را کنار بگذارند. این را همان روز با برشمردن موارد متعدد پیش آمده مستقیم و بی واسطه از او خواستم. این روال اصلا جالب نیست و خسته کننده است. خواهشم از همه بزرگان شطرنج این است که بساط ورود قهرمانان به حاشیه ها را برچینند.
انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *