فتحی: بانوان بسکتبال با ویلچر نیاز به حمایت ویژه دارند


فتحی: بانوان بسکتبال با ویلچر نیاز به حمایت ویژه دارند

نایب رئیس بانوان بسکتبال با ویلچر گفت: برای اینکه تیم بسکتبال با ویلچر بانوان در سطح آسیا حرفی برای گرفتن داشته باشد، باید از آنها حمایت ویژه انجام شود.

سوسن فتحی در گفت وگو با سادس، اظهار کرد: تیم بسکتبال با ویلچر برای اینکه بتواند رشد کند و در سطح آسیا مطرح شود باید از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان توجه ویژه ای به آنها صورت بگیرد که البته طی جلسه ای که با رئیس فدراسیون داشتیم این مسئله مطرح شد و اسبقیان قول هر گونه همکاری را به ما دادند.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به الان ملی پوشان بسکتبال با ویلچر بانوان رها نشده اند و به صورت غیر مستقیم و از طریق فضای مجازی تمرینات آنها را تحت کنترل داشتیم. در طی این مدت تلاش شده تمریناتی را برای رفع اشکالات تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان ارایه شود و بازیکنان تمرینات خود را پیگیری و فیلم گزارشات خود را در حد چند دقیقه به ما ارسال می کنند تا حرکات آنها را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چقدر بازیکنان تمرینات را جدی می گیرند در جریان آن نیستیم و تنها بر اساس فیلم چند دقیقه ای که از سوی بازیکنان ارسال می شود می توانیم بگوییم در چه شرایطی قرار دارند. ارزیابی دقیق ما نسبت به عملکرد بازیکنان زمانی است که اردوی متمرکز برگزار شود.

نایب رئیس بسکتبال با ویلچر بانوان پیرامون این پرسش که اگر وضعیت به همین شکل ادامه داشته باشد چه برنامه ای برای تیم بسکتبال با ویلچر بانوان خواهید داشت؟ تصریح کرد: در این زمینه باید کارگروهی تشکیل شود تا درباره وضعیت این تیم در آینده تصمیم گیری لازم صورت بگیرد. به هر صورت برای رشد و پیشرفت بانوان بسکتبال با ویلچر باید توجه ویژه به آنها شود تا بتوانند خود را در آسیا ارتقاء دهند.

وی گفت: ما در حال حاضر پنجم آسیا هستیم، قطعا با برنامه ریزی بهتر و حمایت ویژه تر می توانیم جایگاه بهتری در آسیا داشته باشیم.

وی پیرامون این پرسش که آیا برای بازی های پاراآسیایی جوانان نیز برنامه ای دارید یا خیر؟ افزود: یکی از مشکلاتی که بانوان بسکتبال با ویلچر جوان با آن مواجه هستند نبود ویلچرهای مدرن و استاندارد است. البته در حد تیم ملی مشکل ویلچر نداریم، اما اگر بخواهیم استعدادیابی کنیم و ورزشکاران دیگری را به تیم ملی اضافه کنیم با کمبود ویلچر مواجه هستیم.

فتحی در پایان افزود: یکی از برنامه های ما استعدادیابی و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است که این مسئله بستگی به شرایط بیماری کرونا دارد که چه زمانی بتوانیم استعدادهای جوان و خوبی را برای تیم بانوان بسکتبال با ویلچر شناسایی و آنها را برای بازی های پاراآسیایی آماده کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *