مشخص شدن نتیجه پروژه های تحقیقاتی کرونا تا پایان مرداد


سادس/مرکزی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک از مشخص شدن نتیجه پروژه های تحقیقاتی کرونا تا پایان ماه جاری خبر داد.

دکتر علی کمالی نوزدهم مردادماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه ۶۴ طرح تحقیقاتی از اوایل اسفندماه ۹۸ تاکنون در موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک به تصویب رسیده است، افزود: این تعداد پروژه تحقیقاتی با دریافت کد اخلاق و مجوز اجرا در دستور کار قرار گرفت و تعدادی نیز به نتیجه رسیده است.

وی تولید کیت شناسایی آنفلوآنزا A، B و کرونا، تولید اتانول با همکاری پارک علم و فناوری و تولید مدل پیش گویی کننده برای مراکز فاقد کیت PRC را از جمله پژوهش های انجام شده دانست و گفت: پژوهش های کارآزمایی بالینی در حال انجام است که شامل طرح تحقیقاتی در درمان کرونا، تاثیر فاویپیراویر در درمان کرونا، تولید لباس حفاظت فردی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی می شود، همچنین طرح های پیشگیری در حال انجام است و تا اواخر مردادماه ۹۹ نتیجه بسیاری از تحقیقات مشخص می شود.

به گزارش سادس، معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه طی سه هفته اخیر آزمون هایی چون دکترای تخصصی، دستیاری و المپیاد توسط دانشگاه در استان برگزار شده است، افزود: هفته آینده آزمون سراسری و ارشد برگزار خواهد شد و تمام پروتکل ها نیز رعایت می شود و تنها منتظر پاسخ نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری کنکور هستیم.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی با اشاره به برگزاری آموزش و آزمون مجازی و تجربه مثبت در این حوزه، افزود: با توسعه زیرساخت ها می توان کیفیت آزمون و آموزش ها را ارتقا داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه با مجموعه ای از باورهای غلط مواجه هستیم که به درمان بیماری کرونا کمک نمی کند، به عنوان مثال برای ویروس طبیعت مزاجی مطرح می کنند که از نظر علمی ثابت نشده است و در این راستا خبرنگاران در حوزه روشنگری و اطلاع رسانی نقش کلیدی دارند.

به گزارش سادس، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه طبق دستور ملی، ماسک های صنعتی مختص بیمارستان هاست، افزود: با این تصمیم بخش خصوصی از ماسک صنعتی بی بهره ماند به همین دلیل موضوع فعالیت کارگاه ها با صدور مجوز از سازمان صمت مطرح شد.

دکتر عباس علیمرادیان تصریح کرد: در حال حاضر داروخانه ها، تجهیزات پزشکی و فروشگاه های زنجیره ای معتبر محل فروش ماسک هستند و در باقی مراکز تضمینی درخصوص استاندارد بودن محصول وجود ندارد، همچنین عرضه الکل با پایه اتانول ۷۰ درصد فقط در داروخانه ها انجام می شود و آب اکسیژنه نیز ارزش ضدعفونی ندارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *