برگزاری رقابت های شطرنج در لهستان بدون رعایت موارد بهداشتی!


برگزاری رقابت های شطرنج در لهستان بدون رعایت موارد بهداشتی!

لهستان، مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان کشورش را به صورت فیزیکی برگزار کرده که بعضی از عکس های این رقابت ها نشان می دهد پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت نمی شود!

به گزارش سادس، باتوجه به شیوع کرونا و لغو اکثر رقابت ها ورزشی، شطرنج تنها رشته ای بود که توانست مسابقاتش را با کیفیت در فضای مجازی برگزار کند. با اینکه این مسابقات با استقبال بسیار خوب بازیکنان و تماشاچیان همراه بود اما منتقدانی هم داشت.
چندی از طرفداران شطرنج که عده ی آنان هم کم نبودند معتقد بودند که رقابت با شطرنج سنتی که با صفحه های شطرنج و مهره ها همراه است لذت بیشتری دارد و هیجان تمام این مسابقه به حضوری بودن آن است نه مجازی!
با این تفاسیر نخستین مسابقات حضوری در پایتخت کشور فنلاند با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد. در این مسابقات محدودیت هایی برای تماشاگران در نظر گرفته شده بود. همچنین کرواسی دیگر کشوری بود که مسابقات حضوری شطرنج را با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کرد. 
حال شاهد هستیم که لهستان مسابقات قهرمانی بانوان کشورش را به صورت حضوری برگزار کرده است. این مسابقات که از 14 مرداد آغاز شده اکنون در مرحله پنجم پیگیری می شود. 
این رقابت ها در 9 دور پیگیری خواهد شد. طبق پروتکل های بهداشتی که از سوی فدارسیون جهانی شطرنج تدوین شده است کشور ها می توانند با رعایت موارد بهداشتی مسابقات خود را به صورت فیزیکی برگزار کنند. 
این در حالی است که فدراسیون جهانی شطرنج در تازه ترین اقدام خود مسابقات المپیاد جهانی آنلاین به راه انداخته است. 
به نظر می رسد که اگر این مسابقات بدون هیچ مشکل برگزار شود، شاهد خواهیم بود که کشور های بیشتری رقابت های شطرنج خود را به صورت حضوری ادامه خواهند داد. 
اما نکته ای جالب که در عکس های این رقابت دیده می شود رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک برای بازیکنان و دست ندادن است!

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *