انتقاد دوومیدانی کار پارالمپیکی: شش ماه هیچ پرتابی نداشتم


انتقاد دوومیدانی کار پارالمپیکی: شش ماه هیچ پرتابی نداشتم

دوومیدانی کار پارالمپیکی و شانس کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو گفت: شش ماه است که هیچ تمرین و پرتابی نداشتم و با افت شدید رکورد مواجه شده ام.

حامد امیری در گفت وگو با سادس، درباره وضعیت تمرینات خود از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با وجود اینکه در رشته دوومیدانی شاید تنها کسی که شانس کسب مدال طلا در توکیو را دارد من باشم اما متاسفانه از اسفند ماه که اردوها که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است جایی برای تمرین نداشتم و در طی شش ماه گذشته نتوانستم پرتابی داشته باشم. من در رشته پرتاب نیزه فعالیت می کنم و با وجود اینکه بارها با کمیته ملی پارالمپیک نامه نگاری کردم که برای انجام تمرینات در رشته پرتاب نیزه نیاز به مکان مناسب و تجهیزات دارم اما تا به امروز حمایتی از من نشده و شش ماه است که بدون هیچ تمرینی در منزل استراحت می کنم.

وی گفت: به تمام مسئولین چندین بار زنگ زده ام و به آنها درباره وضعیتم گوشزد کردم اما متاسفانه حرف مسئولین بر این است که کل کشور در شرایط سخت قرار دارد و امکان تمرین در هیچ جایی وجود ندارد. من از اسفند تا امروز هیچ پرتابی نداشتم و واقعا با این شرایط چطور می توانم خود را برای بازی های پارالمپیک توکیو آماده نگه دارم.

وی افزود: آخرین رکورد من ۳۳.۵۰ متر بود و توانستم حتی دو متر بالاتر از رکورد جهانی را به ثبت برسانم اما الان حتی نمی توانم ۲۵ متر را نیز پرتاب کنم.

امیری تصریح کرد: با وجود اینکه رضایی رئیس انجمن پارادومیدانی مرتب پیگیر کارهای من است اما تا امروز به هیچ نتیجه ای دست پیدا نکرده است. واقعا در بلاتکلیفی قرار دارم. نه مکان مناسبی برای تمرین دارم و نه نیزه ای برای انجام تمرینات.

این دوومیدانی کار پارالمپیکی اظهار کرد: به صورت رسمی چندین بار درخواست تجهیزات کرده ام که البته کمیته ملی پارالمپیک به درخواست من پاسخ مثبت داد و نامه مرا برای بررسی به فدراسیون جانبازان و معلولان ارسال کرده بود اما آنها در جواب به من گفتند در حال حاضر تجهیزات برای انجام تمرینات شما نداریم. مگر می شود تجهیزاتی وجود نداشته باشد؟ من سال گذشته در اردوی کیش چهار نیزه داشتم و مرتب با آنها تمرین می کردم اما الان فدراسیون می گوید تجهیزاتی ندارند که به من تحویل بدهند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود ورزشکاران پارالمپیکی در اردوی غیر متمرکز و تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک تمرینات خود را پیگیری می کنند گفت: رشته من پرتابی است و در خانه نمی توانم تمرین حتی به صورت بدنسازی داشته باشم. در حال حاضر حریفان خارجی من در حال تمرین هستند و مشکلی برای تمرینات خود ندارند. مگر کرونا در سایر کشورها وجود ندارد. من شش ماه است که در خانه بدون تمرین مانده ام و واقعا نمی دانم این بلاتکلیفی کی به پایان می رسد. اگر شرایط با همین روند ادامه پیدا کند ترجیح می دهم که در پارالمپیک شرکت نکنم زیرا با افت رکوردی که پیدا کرده ام قطعا آبروی خود را زیر سوال می برم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا مشکلی در دریافت حقوق پارالمپیکی خود نداشتهاید، افزود: من تا امروز ۱۱.۵ میلیون دریافت کردم که البته این مبلغ جوابگوی هزینه مکمل من نیست. چیزی که در حال حاضر مرا نگران می کند حقوق پارالمپیکی نیست بلکه نداشتن فضای مناسب برای تمرین و تجهیزات است. من دوست ندارم که رکوردم دچار افت شود. الان این مسئله برای من نگران کننده تر است تا دریافت حقوق.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *