مشارکت بیش از ۶۱۰ هزار سوادآموز در طرح نماز کلید بهشت

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از مشارکت بیش از ۶۱۰ هزار سوادآموز در طرح نماز کلید بهشت از سال ۹۶ تاکنون خبر داد.

به گزارش سادس، شاپور محمد زاده اظهار کرد: طرح نماز کلید بهشت (آموزش عملی نماز) باهدف ترویج معارف نماز و فرهنگ صحیح و درست‌خوانی نماز در بین آموزش‌دهندگان و سواد آموزان دوره‌های سوادآموزی از سال ۹۶ تاکنون در حال اجرا است.

وی افزود: آموزش نماز به‌عنوان یک واجب دینی و پاسخگو به اصلی‌ترین نیاز روحی بشر که عبودیت و پرستش است در فعالیت‌های سوادآموزی جایگاه ویژه‌ای دارد و در این زمینه فعالیت‌های متنوع انجام‌شده است که نمونه بارز آن اجرای طرح آموزش نماز با عنوان کلید بهشت است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: این طرح که از سال ۱۳۹۶ باهدف تعمیق و تقویت فرهنگ اقامه نماز و در استان‌ها و باهدف آموزش درست‌خوانی و صحیح قرائت نماز و احکام نماز در بین مخاطبین سوادآموز با مشارکت ستاد اقامه نماز کشور انجام‌گرفته است و تاکنون ۶۱۰ هزار ۵۸۹ سوادآموز آموزش‌دیده‌اند و با روش صحیح قرائت قرآن و احکام آن آشنا شدند. همچنین علاوه بر آموزش صحیح نماز به‌صورت عملی تلاش شد که برپاداشتن نماز در بین سوادآموزی به‌عنوان یک فعالیت ارزشی نهادینه شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی خاطرنشان کرد: محتوای آموزشی در نظر گرفته‌شده در اجرای این طرح کتابی با عنوان نماز کلید بهشت، لوحه آموزشی نرم‌افزار و استفاده درگوشی‌های هوشمند بوده است و در کنار آموزش نماز به سوادآموزان در قالب این طرح کلیه آموزش‌دهندگان با همکاری ستاد اقامه نماز دوره توجیهی آموزشی شرکت کرده و گواهی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *