رکورد مبتلایان روزانه کرونا در آمریکا با ثبت ۷۰ هزار ابتلای جدید


ایالات متحده آمریکا با ثبت بیش از ۷۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در روز گذشته (جمعه) رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

به گزارش سادس، این رکورد بالا در حالی ثبت شده که موارد متعددی از اوج شیوع کرونا در این کشور از جمله ثبت ۴۵ هزار و ۵۵۷ مورد ابتلا در تاریخ ۲۴ ژوئن، ۴۵ هزار و ۹۴۲ مورد در تاریخ ۲۷ ژوئن و بیش از ۴۶ هزار و ۵۰۰ مورد جدید در روز پنج‌شنبه پیش‌تر گزارش شده بود.

آمارهای بالای ابتلا در ایالت‌های جنوبی آمریکا از جمله کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس و جورجیا که شاهد اوج شیوع کرونا هستند، منجر به ثبت این رکورد بالا در آمریکا شده است.  

کالیفرنیا روز جمعه ۷۷۹۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد و مقامات ایالتی آن اعلام کرده‌اند که در نظر دارند حدود ۸۰۰۰ زندانی را از یک سیستم زندان که کرونا در آن شیوع یافته، آزاد کنند.

در فلوریدای جنوبی نیز هفت ناحیه به دلیل افزایش شدید شمار مبتلایان کرونا با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه شده است.

ایالت تگزاس روز جمعه ۹۵ مورد مرگ ناشی از کرونا را گزارش کرد. فرماندار این ایالت اعلام کرده در صورتی که موارد ابتلا کاهش نیافته و مردم به طور گسترده از ماسک استفاده نکنند، مجدداً شرایط قرنطینه را باز خواهد گرداند.

جورجیا نیز روز جمعه ۴۴۸۴ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد که رکورد روزانه جدیدی برای این ایالت محسوب می‌شود.

بنا بر گزارش ان بی سی نیوز، طبق اعلام دانشگاه پزشکی جان هاپکینز، سه کانتی (ناحیه) در ایالات متحده آمریکا با بیشترین تعداد موارد ابتلای روزمره در روز جمعه شامل لس آنجلس، کوک شیکاگو و فونیکس مریکوپا بوده‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *