شورای معتمد پلیس، ابتکار نیروی انتظامی برای تحقق امنیت محله‌محور

به گزارش سادس سردار مهدی معصوم بیگی در راس هیئتی از افسران ارشد این پلیس تخصصی با حضور در مرکز نظارت همگانی پلیس ۱۹۷، به منظور جلوگیری از پیامدهای ناشی از ویروس کرونا به‌صورت تلفنی با مردم صحبت کرد و در جریان مشکلات و درخواست های آنان قرار گرفت.

وی در خاتمه ارتباط تلفنی با مردم اظهارکرد: مراکز نظارت همگانی مجموعه‌ای منسجم در سازمان نیروی انتظامی هستند که به‌طور دائم میزان رضایتمندی مردم از پلیس را رصد و دیدگاه اقشار مختلف در خصوص ماموریت‌های نیروی انتظامی را تحلیل و در جهت بهبود عملکردها نتیجه را به فرماندهان و مسئولان ارشد گزارش می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ارزیابی عملکرد پلیس توسط مردم را اقدامی ارزشمند دانست و اظهارکرد: از این طریق می‌توان افکار و دیدگاه آحاد مختلف مردم نسبت به ناجا را ارزیابی کرد و در سایه این شناخت نسبت به اصلاح، پویایی و تعالی آن گام‌های موثری برداشت.

وی با بیان اینکه طی این ملاقات‌ها و دیدارهای چهره به چهره بازخوردها در اختیار مسئولان ناجا قرار می‌گیرد، گفت: برگزاری جلسات کارشناسی در سطح فرماندهان ارشد به منظور رفع نارضایتی‌ها و ترویج و توسعه راهکارهای ارتقای رضایتمندی از عملکرد پلیس در تمام سطوح از دستاوردهای قابل توجه دیدارهای مردم با پلیس است.

معصوم بیگی به جایگاه میان‌بخشی مرکز نظارت همگانی اشاره و اظهارکرد: این مراکز در سراسر کشور نظر مردم را بی‌واسطه در اختیار پلیس های تخصصی مربوطه قرار می دهند و از طرفی اقدامات رده‌ها را برای اطلاع شهروندان تشریح می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر نقش موثر نظارت مردم در اصلاح فرآیندهای نیروی انتظامی تصریح کرد: وقتی مردم می‌بینند برای بهبود عملکرد و افزایش رضایتمندی گوش شنوایی وجود دارد و پاسخ هم داده می‌شود این امر به‌طور قطع منجر به افزایش سرمایه‌های اجتماعی پلیس خواهد شد.

وی سامانه ۱۹۷ را منتقل کننده نظرات مردم به پلیس دانست و گفت: مراکز نظارت همگانی این ظرفیت را دارند تا در راستای افزایش بهره‌وری ماموریت های پلیس پیشنهادهای هم‌وطنان عزیز را به مسئولان نیروی انتظامی منتقل کنند، از این رو از هموطنان درخواست می‌کنیم به منظور ایجاد شرایط مطلوب از طریق این سامانه خدمتگزاران خود در پلیس را در جریان نظرات خود قرار دهند.

معصوم بیگی خاطرنشان کرد: پلیس، سازمانی مردمی، از مردم، در کنار مردم و برای مردم است. از این رو نظرات مردم برای نیروی انتظامی مهم است. از طرفی مردم ذینفع عملکرد پلیس هستند. به همین خاطر همیشه به نظرات مردم اهمیت می‌دهیم و راهکارهای استخراج شده از پیشنهاد مردم را با قوت پیگیری و اجرا می‌کنیم.

شورای معتمد پلیس، ابتکار نیروی انتظامی در راستای امنیت محله محور

معصوم‌بیگی شورای معتمد پلیس را که یکی از ابتکارهای نیروی انتظامی در تامین امنیت محله محور دانست و همانند مراکز نظارت همگانی محلی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم ذکر و اظهارکرد: شورای معتمد پلیس پس از بررسی‌های لازم و کارشناسی به عنوان یکی از طرح‌های تاثیرگذار پلیس در حوزه مشارکت عمومی و با هدف پیشگیری از رشد جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقای احساس امنیت شهروندان در سراسر کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: شورای معتمد پلیس متشکل از انسان‌های خیرخواه، معتمد محل و روسای کلانتری و محلی برای تشریک مساعی به منظور حل مشکلات و بهره‌گیری از خرد جمعی و ظرفیت محلات برای نظم بخشی به امنیت عمومی است. کارآمدتر شدن این شوراها در گرو مشارکت بیشتر مردم و سازمان‌های ذیربط است تا برکات حاصل از این شوراهای محلی عاید همگان شود.

معصوم بیگی در ادامه اظهارکرد: مردم مشکلات خود را از طریق این شورا به پلیس منتقل و پلیس با پیگیری لازم نسبت به مرتفع شدن این مشکلات اقدام می‌کنند و هرچه این تعامل  بیشتر و بهتر باشد فواید حاصل از آن ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: فعال بودن شورای معتمد پلیس در محلات مختلف باعث می‌شود دیدگاه‌ها و تجارب پلیس در پیشگیری از وقوع جرایم به مردم منتقل شود و فرصت‌ ارتکاب جرم برای افراد سود جو و تبهکاران گرفته شود.

معصوم بیگی خاطرنشان کرد: معتمدین محلات می‌توانند نقش آگاه‌سازی ایفا کنند و مطالب و طرح‌های مد نظر پلیس را به سایر اهالی منتقل و از این طریق نقش محوری خود را در حل مشکلات ایفا کند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی در خاتمه با تاکید بر لزوم مشارکت فعال مردم در شوراهای معتمد پلیس اظهارکرد: نظم و امنیت بیشتر و بهتر محلات در گرو تعامل و همکاری مردم و پلیس است. این شوراها حلقه واسط بین مردم و پلیس محسوب می‌شوند. لذا ضروری است تا در راستای توسعه و رونق شورای معتمد پلیس یاری‌رسان همدیگر باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *