انتقاد سخنگوی شورا از تغییر کاربری کلینیک سینامهر /مأموران وزارت کار می‌توانند اعلام تخلف کنند


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از تغییر کاربری کلینیک سینا مهر شمیران انتقاد کرد و گفت: من در مورد وزارت کار تعجب می کنم. وزارت کار برای بررسی ضوابط فنی باید مأمورین خود را برای سرکشی ساختمان‌ها اعزام کند و این مأمورین می‌توانند اعلام تخلف کرده و پیگرد کارفرما از دستگاه قضا را خواستار شوند.

به گزارش سادس، علی اعطا در جلسه امروز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران  در تذکری ضمن قدردانی از هیات رئیسه شورا برای تغییر دستور جلسه و بررسی حادثه کلینیک سینامهر تجریش گفت: باید از پرسنل آتش نشانی برای کاری که انجام می‌دهند و همیشه در خط مقدم حوادث هستند تقدیر کنم. ساختمان این کلینیک مسکونی بوده و اخطار هم دریافت کرده و رأی قطعی ماده ۱۰۰صد هم داشته است. این که گفته می‌شود مطب پزشکان استثنا است مطلب درستی است اما این کلینیک متفاوت از این موضوع است. کلینیکی که بخش‌های اداری دارد و اگر غیر از این بود شهرداری شکایت نمی‌کرد و پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰صد ارسال نمی‌کرد.

وی افزود: در یک دفتر ۵۰ متری که دو جوان کار می‌کند شهرداری روزی دو بار سر کشی می‌کند و نسبت به تغییر کاربری آن اخطار می‌دهد؛ ولی این کلینیک به همان شکل به کار خود ادامه می‌دهد. لذا باید توضیح داده شود. هیچ خلاء قانونی وجود ندارد و موضوع کاملا روشن است.

اعطا ادامه داد: من در مورد وزارت کار تعجب می کنم برابر رأی قطعی ماده ۱۰۰ تغییر کاربری از مسکونی به بهداشتی و اضافه بنا انجام شده است و وزارت کار برای بررسی ضوابط فنی باید مأمورین خود را برای سرکشی اعزام کند و این مأمورین می‌توانند اعلام تخلف کرده و پیگرد کارفرما از دستگاه قضا را خواستار شوند.

وی تاکید کرد: بازرسین وزارت کار باید علاوه بر بررسی این موضوع اعلام تخلف کنند لذا به لحاظ قانونی تمامی ابعاد موضوع روشن است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *