شعار جهش تولید در قالب پوستر و بنر محقق نمی‌شود/ بخش خصوصی نوک پیکان اقتصاد مقاومتی است

به گزارش سادس، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در گفتگو با راه صنعت:
دیدگاه مدبرانه رهبر انقلاب به مسئله تولید نقشه راه مسئولان نظام است و فرمایشا  معظم له باید به عنوان منشور اصلی برای مجلس، دولت و مسئولین تصمیم گیر نظام قلمداد شود.

نامگذاری سال‌های مختلف از سوی مقام معظم رهبری با نام‌های اقتصادی مانند رونق تولید و جهش تولید نشان از اهمیت تولید به عنوان مهم‌ترین مساله برای کشور برای حل معضل اشتغال و معیشت مردم دارد.

 در سال جهش تولید باید دولت و مجلس بحث تولید را جدی بگیرند و این دو با کمک به یکدیگر مصوباتی را در خصوص جهش تولید در دستور کار قرار دهند.

امروز به جای اینکه شعارهای سال در قالب پوستر، بنر و… به کار گرفته شود باید یک برنامه عملیاتی برای مساله اشتغال و جهش تولید در نظر گرفت.

لازمه اقدام در راستای جهش تولید این است که قوانین دست و پاگیری که به موانعی برای تولید کنندگان تبدیل شده است، توسط دولت و مجلس شناسایی، احصا و به جای آن به تصویب قوانینی راهگشا در راستای جهش تولید منجر شود.

امروز باید بانک‌ها و موسسات مالی سهم خود را در راستای تحقق شعار جهش تولید مشخص کنند و تسهیلات لازم را در اختیار تولید کنندگان قرار دهند تا آن‌ها دغدغه‌ای از لحاظ نقدینگی برای جهش تولید نداشته باشند.

امروز بسیاری از جوانان ازجمله افراد تحصیل کرده منتظرند تا با اخذ تصمیماتی از سوی مسئولین برای بر طرف شدن مشکل اشتغال آن‌ها اقدامی صورت پذیرد.

جذب سرمایه‌های خارجی را در جهش تولید‌ مفید و مؤثر است، دستگاه های مربوط  باید به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کنند؛ چون تولید بدون سرمایه‌گذاری رونق نخواهد گرفت.

 امروز متأسفانه به‌دلیل افزایش قیمت ارز، پتروشیمی‌ها و فولاد مبارکه مواد تولیدی خود را صادر می‌کنند و انگیزه‌ای برای تأمین نیازهای تولیدکنندگان داخلی ندارند؛ لذا باید تدبیر ویژه برای ممانعت از این اقدام در نظر گیرد.

تقویت بخش خصوصی و بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی دو راه دیگر برای تحقق جهش تولید است غفلت از این راهبردها موجب خسران به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل می شود.

در حال حاضر باید از خام فروشی منابع و مواد اولیه تولیدی داخل کشور جلوگیری شود و باید این منابع اولویت نخست آن در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد تا از این طریق بتوانند مشکلات خود را حل کنند، حال اگر این اتفاقات شکل نگیرد نمی‌توان شاهد جهش تولید در کشور بود.

تعطیلی صنایع و واحدهای تولیدی از مشکلات تولید است؛ امروز باید برای تولیدکننده‌ها این اطمینان حاصل شود که دولت و مجلس پای کار هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند و باید امنیت تولید در داخل کشور برای آن‌ها ایجاد شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *