سرشبکه‌ها و خرده‌فروشان موادمخدر زیر ضرب پلیس

سردار مسعود زاهدیان در گفت‌وگو با سادس، درباره اولویت‌های پلیس مبارزه با موادمخدر در سال ۹۹ اظهارکرد: وظیفه ذاتی پلیس مبارزه با موادمخدر، برخورد با موادمخدر و جرائم مرتبط با آن است و امسال هم طبیعتا با این پدیده شوم برخوردخواهیم کرد، کما اینکه از ابتدای امسال تا کنون نیز کشفیات خیلی خوبی در حوزه مبارزه با موادمخدر داشته‌ایم که در مقایسه با سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در عین حال امسال نیز اولویت‌هایی برای پلیس مبارزه با موادمخدر تعریف شده است. از جمله اینکه اجازه ورود موادمخدر از جداره مرزی را به قاچاقچیان و سوداگران مرگ ندهیم. در همین راستا نیز دایره اطلاعاتی و اقدامات خود در این حوزه را افزایش داده‌ایم تا بتوانیم قاچاقچیان را در همان مبداء و قبل از ورود موادمخدر به داخل کشور به دام بیاندازیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا ادامه داد: برخورد با دانه درشت‌ها و سرشبکه‌ها نیز جزو اولویت‌های جدی ماست، ما در سال گذشته توانستیم ۱۶۳ سرشبکه و قاچاقچی دانه درشت را شناسایی و دستگیر کنیم که شبکه‌های مربوط به آنان منهدم و غیرفعال شد. امسال هم این روند را با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد.

زاهدیان با اشاره به معتادان متجاهر نیز گفت: بارها پلیس موارد مورد نیاز خود برای جمع آوری معتادان متجاهر اعلام کرده است. امسال هم اولویت جدی ما هدایت این معتادان به سمت مراکز درمان و بازپروری است و در تلاشیم تا با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول شرایط بازگشت این افراد به زندگی عادی را فراهم کنیم.

وی درباره خرده فروشان موادمخدر نیز اظهارکرد: پاکسازی معابر و مناطق شهری از خرده فروشان را هم به طور جدی در دستور کار قرار داده‌ایم چرا که حضور این افراد یکی از عوامل حضور معتادان متجاهر نیز محسوب می شود. از این رو برای این ماموریت نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، موارد مذکور به تمامی رده‌های پلیس مبارزه با موادمخدر اعلام شده و اقدامات نیز از ابتدای سال آغاز شده است. چندی سالی است که تاکید زیادی روی امور اطلاعاتی برای دستگیری قاچاقیان وجود دارد و امسال نیز اولویت پلیس این است که با کارهای اطلاعاتی و عملیات‌های هدفمند با موادمخدر مبارزه کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *