مجلس یازدهم، رئیس اقتصاددان می‌خواهد

سرویس پارلمانی پایگاه خبری “سادس”: مجلس یازدهم از هشتم خردادماه امسال فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد و از هم اکنون لابی‌ها و رایزنی‌های غیررسمی برای ریاست این مجلس آغاز شده است.

شرایط خاص، ویژه و تاریخی اقتصاد ایران در دروان شیوع کرونا و پساکرونا، انتخاب رئیس مجلس یازدهم را با چالش‌های گسترده‌ای مواجه کرده به نحوی که رفع فوری مشکلات معیشتی به محوری ترین مطالبه مردم از مجلس یازدهم تبدیل شده است.

برخی تحلیلگران، معتقدند که باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و نامگذاری‌های متعدد اقتصادی و همچنین شرایطی که کرونا برای اقتصاد ایران رقم زده و یا در آینده خواهد زد، انتخاب رئیس مجلس غیراقتصاددان، می‌تواند مشکل‌ساز شود و برنامه‌های اقتصادی را زمین گیر کند.

در عین حال، انتخاب رئیس اقتصاددان مجرب و دارای تجربه اجرایی موفق و قوی در سطح کلان اقتصادی برای مجلس یازدهم، می‌تواند انتخابی خاص ، ویژه و تاریخی باشد تا برای نخستین بار، یک اقتصاددان در پست ریاست مجلس بنشیند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید سرانجام با آغاز به کار مجلس یازدهم در اوایل خردادماه، نمایندگان منتخب یازدهم چهره سیاسی را برای ریاست مجلس انتخاب می‌کنند و یا با انتخاب رئیس اقتصاددان دارای تجربه موفق اقتصادی در سطح کلان از همان ابتدا برای مجالس گذشته خط و نشان می‌کشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *