خانه ها سنگر مقابله با کروناست/ حفظ سلامتی مردم با حضور مردم در خانه ها رقم می خورد

سید محمد قمی عضو فراکسیون امید مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری سادس  به تشریح  شرایط استان های شمال کشور و بیمارستان های این مناطق پرداخت و گفت:: با توجه به رشد زیاد کرونا در کشور و مراجعات تعداد زیادی از افراد که عموما با وهم کرونا و علائم سرماخوردگی به بیمارستان‌ها مراجعه میکنند طبیعی است که بیمارستانها خارج از حد استاندارد دچار چالش شده و حتی با مشکل کمبود تخت مواجه شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همان طور که بسیاری از نهادها از جمله بسیج و هلال احمر و نهادهای مردمی وارد فاز همکاری شدند، ارتش و سپاه هم بیمارستانهای خود را در اختیار بیماران قرار داده اند و در حال آماده سازی بیمارستانهای صحرایی هستند تا در صورت ضرورت بتوان از این مکان ها استفاده کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در استان گیلان و مازندران مبتلا زیاد بوده و احتمال افزایش تعداد آنها هم هست. ما بعضی مکان های لازم دیگر مانند اردوگاههای آموزش و پرورش و یا برخی هتل ها و مکان هایی که برای این امر مفید هستند را آماده کرده تا برای زمان لازمی چون قرنطینه و درمان بتوان از آنها استفاده کرد.
 
قمی اضافه کرد: از آنجایی که تعداد کادر درمانی بیمارستان ها طبق استانداردهایی تعریف شده است و افرادی که مبتلا به کرونا می‌شوند، خارج از استاندارد طبیعی هستند، برای افزایش متناسب کادر درمان افراد متخصص از نهادهای مختلف دولتی و مردمی برای کمک رسانی در شرایط بحرانی اعلام آمادگی میکنند.


وی در ادامه افزود: شرایط فعلی کشور دقیقا مثل زمان جنگ است که فقط سپاه و ارتش نبود که می‌جنگید بلکه بسیج هم بخش بزرگی از کار را عهده دار بود و باعث شد در جنگ غلبه پیدا کنیم.


نماینده مردم پاکدشت اذعان کرد: وزارت بهداشت و هلال احمر تمام امکانات خود را به کار گرفته و فراخوان هایی برای آموزش افراد داده است تا در صورت نیاز نیروی لازم درمانی برای خدمت رسانی داشته باشیم.


وی اظهار کرد: بسیاری از پزشکان و پرستاران خواب ندارند و حتی مرخصی هم نمیروند و به نحوی با تمام وجود ایثارمیکنند که حقیقتا قابل تقدیر است


قمی با اشاره به بسته شدن مسیر جاده چالوس و امثالهم افزود: مردم زمانی با خیال آسوده می توانند مسافرت بروند که امنیت و سلامت شان تامین باشد. در حالیکه در این برهه مسئولین امر چنین چیزی را تایید نمی‌کنند و دائما تذکر میدهند که به مسافرت نروید و در خانه ها بمانید. فعلا خانه سنگر است، در سنگر بمانید هم به کشور کمک کرده اید و هم بهترین و بهداشتی ترین مکان برای سلامتی مردم است.


وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و استاندارها اعلام کردند که آمادگی پذیرش مسافر ندارند و عقل و شرع هم به انسان میگوید که در این شرایط مسافرت نکنید و در خانه بمانید.


قمی در رابطه با قرنطینه ادامه داد: وزارت بهداشت با توجه به تدابیر تخصصی خود در مبادی ورودی شهرها، اکیپ های کنترل قرار داده است که افراد مشکوک را شناسایی کرده و در حدود 14 روز قرنطینه میکنند، از جایی که کادر وزارت بهداشت، مسئولیت مستقیم مبارزه با کرونا را دارند، تدابیر لازم را اندیشیده اند و با اینکه ممکن است ضعف هایی هم وجود داشته باشد ولی هر آنچه که در توان بوده را در طبق اخلاص قرار داده اند تا جایی که رهبر معظم انقلاب هم از خدمات این عزیزان تشکر کردند، ما هم تشکر میکنیم از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها.

گفتگو از عباس بخشی استوار

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *