دقیقا از کجای جشنواره انصراف داده‌اید؟

به گزارش سادس به نقل از فرهیختگان آنلاین، خبری که طی یکی دو روز اخیر درباره انصراف تعدادی از اهالی سینما برای حضور در جشنواره فیلم فجر منتشر شد، با عناوین هیجان‌برانگیزی توسط تعدادی از رسانه‌ها تنظیم شد و بازتاب پیدا کرد اما دقت در اسامی این افراد نشان می‌دهد که عمده آنها ارتباط خاصی با این دوره از جشنواره فیلم فجر نداشتند و عدم حضورشان تأثیری در برگزاری این رویداد ندارد.

پگاه آهنگرانی که اعلام کرد از حضور در فجر انصراف می‌دهد، اساساً هیچ فیلمی را نه در بخش سودای سیمرغ دارد و نه حتی نگاه نو. او امسال در فیلم «زنبور کارگر» بازی کرده که در فجر پذیرفته نشده و به عنوان رزرو دوم، در فهرست قرار گرفته است که اگر مشکلات حقوقی فیلم «قاتل وحشی» حل شود، در حقیقت رزرو سوم خواهد بود و احتمال حضور این فیلم در جشنواره فجر تقریباً صفر است. چند وقت پیش که پگاه آهنگرانی مشغول ساخت مستندی سیاسی درباره ماجراهای سال ۸۸ با سهیل کریمی سینماگر اصولگرا بود و تصاویری از حضورش در کنار عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه یک تئاتر منتشر شد، در مصاحبه‌ای گفت: «به این نتیجه رسیده‌ام که در مقام یک سلبریتی نباید به مردم توصیه کنم به چه کسی رأی بدهند یا ندهند. چه چیزی خوب است یا بد.» او درباره فعالیت‌های گذشته‌اش گفت که دیگر نمی‌خواهد فعالیت‌های سیاسی اجتماعی از نوع آنچه را که پیش‌تر اقلاً یک دهه انجامش می‌داده، تکرار کند و این گفته‌هایش سبب شد تا افرادی مثل مهناز افشار در توئیت‌هایی به او انتقاد کنند. پس از آن خبرگزاری فارس در یکشنبه شب سوم آذر اعلام کرد که نام پگاه آهنگرانی در لیست ۳۶ محکوم امنیتی عفو شده است.

سارا بهرامی، دیگر هنرپیشه‌ای که اعلام کرد از حضور در فجر انصراف خواهد داد، اساساً امسال فیلمی در این رویداد ندارد. او می‌گوید «به نشانه همدلی با مردم داغدار و ستمدیده سرزمینم، نه به عنوان هنرمند شرکت‌کننده، نه در مقام داوری و کارشناس مدعو و نه در نقش مخاطب و بیننده هیچ‌یک از آثار، امسال در هیچ‌یک از جشنواره‌های هنری فجر حضور نخواهم داشت» و این در حالی است که از سارا بهرامی نه برای شرکت در ترکیب هیچ‌کدام از هیئت‌های داوری و انتخاب فجر دعوت شده بود و نه به عنوان کارشناس مدعو. او سوای از جشنواره‌های هنری فجر در تمام ادوار آن، به عنوان کارشناس در هیچ‌کدام از شاخه‌های هنری، تا به حال به مراسمی دعوت نشده است.

سارا خوئینی‌ها هم اعلام کرده که از حضور در جشنواره فجر انصراف می‌دهد. این در حالی است که او نه امسال و نه در دو سال گذشته، فیلمی در این رویداد سینمایی نداشت. آخرین حضور خوئینی‌ها در جشنواره فیلم فجر مربوط به فیلم سیاسی «ماه گرفتگی» می‌شود که پس از «پایان‌نامه» و «قلاده‌های طلا»، سومین فیلم سینمایی ایران با رویکردی انتقادی نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۳۸۸ ساخته شده بود. او در حالی می‌نویسد «امسال در هیچ‌یک از مراسم‌ها و ضیافت‌های جشنواره فجر تحت هیچ عنوانی، حتی تماشای آثار همکارانم حضور نخواهم یافت» که تحت هیچ عنوان دیگری غیر از تماشای آثار همکارانش، امکان حضور در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر را نداشت. آخرین حضور سارا خوئینی‌ها مقابل دوربین، در سریال‌های «گاندو» و «آچمز» در سال ۱۳۹۸ بوده است.کد خبر 4825655

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *