افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای پایدار شهرداری در چهار کد درآمدی/عزم شهرداری برای حذف قبوض کاغذی عوارض


مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری تهران، پایدارسازی منابع درآمدی را در اولویت برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و از افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای پایدار در چهار کد درآمدی خبر داد.

به گزارش سادس، وحید عرب با اشاره به برنامه‌های ویژه شهرداری برای افزایش سطح درآمدهای پایدار اظهار کرد: بخشی از این برنامه‌ها در حال انجام است و امیدواریم بودجه درآمدی سال ۹۸ با پیگیری و مشارکت همه واحدهای مسئول در پایان سال محقق شود.

وی با بیان اینکه سطح درآمدهای پایدار شهرداری در ۴ کد درآمدی در سال ۹۸ افزایش یافته است، گفت: وصولی عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند املاک مسکونی و غیرمسکونی، چهار کد درآمدی هستند که امسال ۱۲ درصد در تعداد قبوض و ۳۰ درصد هم در مبلغ وصولی نسبت به مدت مشابه سال قبل و بر اساس زمانبندی تا تاریخ ۲۲ مهر ۹۸ رشد داشته است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد، اصلاح ساختار وصول درآمدهای پایدار شهرداری تهران، اطلاع رسانی به شهروندان و مؤدیان، بهبود نظام وصول، پیگیری مسئولان درآمدهای پایدار ستاد و مناطق، توجه به فرآیندهای هوشمندسازی و در نهایت تمایل به مشارکت شهروندان را از عوامل رشد درآمدهای پایدار در هفت ماهه اول امسال عنوان کرد.  

عرب همچنین بر عزم شهرداری برای حذف قبوض کاغذی تاکید کرد و گفت: همزمان با ایجاد زیرساخت‌های فناوری و دسترسی همه شهروندان به روش های متنوع پرداخت عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند املاک مسکونی و غیرمسکونی، می توان عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند را به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به وجود قبوض کاغذی پرداخت کرد.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، به گفته وی؛ قبوض کاغذی عوارض صرفا برای مؤدیانی که در طول سال موفق به پرداخت اینترنتی عوارض نمی شوند چاپ و ارسال می‌شود تا خللی در این درآمدها ایجاد نشود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *